Bootreis naar vier eilanden - Reisverslag uit Frankfurt an der Oder, Duitsland van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Bootreis naar vier eilanden - Reisverslag uit Frankfurt an der Oder, Duitsland van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Bootreis naar vier eilanden

Door: BeijsterveldtVietnam

Blijf op de hoogte en volg Aly

04 Augustus 2011 | Duitsland, Frankfurt an der Oder

Dag 15 (zaterdag 30 juli)
Gisterenavond hebben we een excursie geboekt: een boottrip naar 4 eilanden. Om half 10 werden we opgehaald met een busje waar alleen maar Vietnamezen mensen in zaten. De bus bracht ons naar de boot. De Vietnamezen moesten in een andere boot dan wij, maar een paar minuten later stroomde ook onze boot vol met de lokale bevolking. We werden welkom geheten door gids Tom die ons in het Engels aansprak. De tocht naar het eerste eiland Hon Mun (Mun island) was over een ruige zee dit was voor Anouk niet zo prettig omdat zij van die deining niet lekker werd. Op dit eiland konden we snorkelen of duiken wij kozen voor te gaan snorkelen. Anouk had als enige haar waterschoenen meegenomen, die van ons lagen in de koffer. Het was geen overbodige luxe met al die rotsen en keien. Het was heel helder water je kon tot zeker 5 meter diep het koraal en visjes zien zwemmen. De zee was nog steeds ruig het was moeilijk om erin maar ook om eruit te komen. Op dit eiland hebben we nog een ijsje gegeten. Daarna gingen we weer een stukje terug richting Nha Trang naar Hon Mot. Hier verbleven we op de boot en lagen we tussen vlonderhuisje waar je zo bij de bewoners de ‘tuin’ in keek. De lunch was voor de ene helft van de groep (wij ook) boven op de boot de andere helft beneden geserveerd. Vooraf kregen we een vies rijst soepje of een soort sushi, maar die hebben we niet opgegeten al moest je hier wel voor betalen (niet alles was included). Je had de tijd om hier een jetski of parachute floating te huren. Met een speedbootje werden we samen met Vietnamese Australiërs naar een grote vlonder gebracht en daar zijn Anouk en Aly gaan parachute springen. De afsprong was niet zo best voor onze knieën maar het uitzicht was mooi. Ludy was boos op het personeel geworden omdat het in hun ogen er eng uitzag hoe wij de lucht ingingen. We zijn zo gauw mogelijk weer naar de ander boot gegaan daar was een music show aan de gang waar je kon Karaoke, gelukkig voor ons stopte de muziek. We dachten dat we verder gingen varen, maar nee er werden 5 boten in een kring gevaren en in het midden stond onze reisleider Tom op een klein vlotje een show weg te geven. Om hem heen gooiden het personeel reddingsboeien het water in en Tom nodigde iedereen uit om in het water te springen en een drankje bij hem op te komen halen bij de ‘Floating bar’. Anouk, Milou, Thanh en Ludy kregen een glaasje rode wijn met ananas erin. Na de show ging de boottocht naar het derde eiland, Hon Tam hier we hebben lekker gezwommen in een prachtig zwembad en nog in een Jing & Jang tuintje gewandeld waar Ho Chi Minh werd geëerd. De Australiër Justin zie “I don’t like him, because he is the reason I left the country”, hij was een van de vele bootvluchtelingen en 32 jaar geleden gevlucht met 41 mensen een bootje half zo groot als de onze die dag, waar we ook met ongeveer zoveel opzaten en daarmee was het al behoorlijk hutje mutje. Justin en z’n familie waren gevlucht naar Hong Kong en van daaruit in Australië terecht gekomen. Op de houten kade lag een bruidspaar voor een fotosessie. De bruid was ondanks het mooie weer dik opgemaakt ook liep er een bruidspaar over het strand. Het laatste eiland was Hon Mieu daar stonden aquariums met vele vissen.
Een privé busje bracht ons weer naar het hotel terug. ’s Avonds in een Western restaurant gegeten waar opvallend veel buitenlandse toeristen aten en er geen Vietnamees aanwezig was met uitzondering van het personeel.