Prachtig park Vinpearl bezocht - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Prachtig park Vinpearl bezocht - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Prachtig park Vinpearl bezocht

Door: BeijsterveldtVietnam

Blijf op de hoogte en volg Aly

02 Augustus 2011 | Vietnam, Vũng Tàu

Dag 14 (vrijdag 29 juli)
Om negen uur gaan we naar beneden om te ontbijten. Het ontbijt is niet zo heel veel maar je moet toch wat. Cong brengt ons naar de kabelbaan die ons naar Vinpearl zal brengen. We hadden net zo goed te voet kunnen gaan het was maar een paar minuten vanaf het hotel. Bij het loket voor de kaartjes stond geen rij ( 360.000 dong of 12,50 euro )maar wel voor de ingang daar stond een rij net als bij de Efteling. Om de tijd te doden hingen er tv’s waar tekenfilms van Tom & Jerry werden vertoond. De wagons van de vorige kabelbaan waren van Zwitserse kwaliteit deze van Franse niet te verwarren met de Franse slag. Volgens de folder is dit werelds grootste kabelbaan over zee, 3,320 meter lang en 40 á 60 meter boven zee. De tocht duurde ongeveer 12 minuten.
We hadden honger en zijn daarom maar begonnen met eten bij een fast food restaurant. Na het eten gingen we Underwater world binnen. Hier heb je allerlei aquariums met allerlei soorten zeedieren. Ook was er één groot aquarium waar je onderdoor kon lopen, maar er liep ook een loopband omheen die heel rustig vooruit gleed en je op je gemak alles kon bekijken. Thanh heeft er een filmpje van gemaakt. Daarna naar het Vinpearl waterpark waar verschillende soorten glijbanen waren waar je gebruik moest maken van banden. Ook was er groot golfslagbad waar je heerlijk kon dobberen. We hebben een tocht gemaakt door de lazy River, maar daar werd je echt Lazy van. Als laatste hebben we nog (behalve Milou en Thanh zij zijn een andere keer meegegaan) de familieglijbaan genomen. Je laat je met een ronde boot, waar 8 personen in kunnen naar beneden glijden. Het was er nogal druk dus mochten we met 5 Vietnamese jongeren in de boot. Anouk en Myra zijn met een andere groep meegegaan anders waren we toch wat met teveel in één boot (dit bleken Fransen te zijn). Ludy en Aly gingen lekker hard naar beneden we gingen haast over de rand omdat we zwaar belast waren. Het werd wat frisser en zijn we de kabelbaan ingestapt. Aan de overkant stond de chauffeur al te wachten. We wilden vandaag ook de warmwaterbronnen van Thap Ba bezoeken. Zigzaggend door smalle straatjes rijd Cong de berg op naar de bron. We betalen voor een 6 persoonsmodderbad en een mineralenbad. Eerst omkleden in bikini en zwembroek ze zijn nog vochtig van het zwemmen, maar in de modderpoel worden ze toch ook nat. We krijgen ieder een handdoek en gaan op zoek naar een modderbad. We moeten er helemaal voor naar boven via trappen. Eerst moeten we ons afspoelen onder een groot gezinsdouche, het water smaakt en beetje zoutig, dan mogen we het bad in. Een man spuit een bad voor ons vol met modder het kleurt een beetje groen. Het is een combinatie van warm water en zand dus geen dikke modder. Voorzichtig stappen we in het is even wennen, maar op den duur is het heerlijk. Zo’n bad willen we ook thuis. Volgens het Capitool reisgids is de modder rijk aan soldaliet en is heilzaam en onspannend voor het lichaam. We smeren of gieten met een grote houten pollepel ons in en genieten volop. Er word nog een groepsfoto van ons gemaakt. Na dit bad weer onder de grote familiedouche om de modder uit en af te spoelen van onze huid en zwemkleding. Dan weer een stukje naar beneden voor het mineralenbad. Dit is een heel warm bad en ook weer heel ontspannend. Weer in hotel ons een beetje opfrissen voor het avondeten. Weer goed gegeten en daarna gaan slapen.

Soms hebben we geen tijd of zijn we te moe om een stukje te schrijven en lopen we achterop schema ( het ligt niet altijd aan internet). We lezen het altijd wel door, maar door de haast of vermoeidheid sluipen er toch foutjes in de tekst. Onze excuses.