We reizen verder naar Nha Trang - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu We reizen verder naar Nha Trang - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

We reizen verder naar Nha Trang

Door: BeijsterveldtVietnam

Blijf op de hoogte en volg Aly

01 Augustus 2011 | Vietnam, Ðà Lạt

Waren we vergeten te vermelden dat vier van ons
( Thanh, Milou, Anouk en Aly) gisteren nog een massage hebben geboekt in het resort zelf. Er was keuze genoeg, wij hebben gekozen voor een rugmassage van een half uur ( 332.000 dong: 11 euro pp). Eerst zijn Anouk en Aly aan de beurt en een drie kwartier later zijn Thanh en Milou. Een dame brengt ons ieder naar een kamer met een breed bed daar moet je op je buik gaan liggen en krijg je een groot badlaken over je heen met op de achtergrond relaxmuziek. Anouk heeft een jongen die haar behandeld Aly een Thaise vrouw. Benen, rug en armen worden goed stevig aangepakt waardoor veel botten kraken. Als laatste kreeg je nog een ontspannen gezichtsmassage. Heel ontspannen kwamen we uit de kamer. Dit zouden we meer moeten doen. Nu terug naar donderdag.

Dag 13 (donderdag 28 juli)
Onze ze laatste ochtend in Phan Thiet, laatste ontbijtje, laatste foto's. Rond 10.00 uur zetten we de spullen in de auto en gaan op weg naar onze tweede bestemming, Nha TRang ,van de rondreis.
Op de heen weg naar Nha Trang genieten we van het mooie landschap en bewonderen we het leven van de Vietnamezen met hun gebruiken en gewoontes. Denk je alles gezien te hebben qua vervoer, kan er toch nog meer op zo'n scooter vervoerd worden bijvoorbeeld een groot kozijn voor een huis. Hier spannen ze soort ossen voor de wagen dat hadden we nog niet eerder gezien. Onderweg zien we nog een bakstenen tempeltoren. Het is vandaag een goede dag om te trouwen we zijn al vijf verschillende bruiloften gezien. Je ziet dat aan de rode doeken die om de tuinhekken zijn gehangen en er hangt een foto van het bruidspaar voor de ingang. Ze kennen hier ook tolwegen dat zullen ze wel van de Fransen hebben overgenomen. Het is niet dat de wegen er dan beter op worden.
Anouk moet plassen. Cong stopt bij een benzinestation en op goed geluk betreed ze de toiletten. Zoals zo vaak zijn het smerige toiletten. Wat ons betreft mogen ze daar wat aan doen net als al dat afval dat ze zo op straat gooien. We hadden al bedacht dat we een lijstje moeten maken als we ooit nog eens naar Vietnam gaan zoals: oploskoffie (als je niet van hele sterke koffie houd) daar komt wc papier bij (dat is hier natuurlijk ook te koop ). ( ik (Aly ) zit dit stukje heel alleen op de hotelkamer te schrijven en weet even niet meer wat er nog meer op het lijstje moet komen te staan. Misschien kom ik hier op terug).
Na 300 km in 4 ½ uur komen we in Nha Trang aan. Dit is een mooie stad aan zee met leuke winkeltjes, restaurants en brede boulevard. Het ene hotel is nog groter en mooier dan het andere en ook bekende ketens zoals het Hilton hotel, Marriott hotel, maar er word nog volop gebouwd. Er komt een Crown plaza of nog een luxe resort.
De politie staat weer te controleren. Die is hier niet populair omdat ze nogal corrupt zijn. Je komt niet zo maar bij de politie je moet familie of goed bevriend met ze zijn. Ze controleren vooral vrachtwagens want daar valt vaak wat aan te verdienen. De ladingen van vrachtwagens kloppen vaak niet en daar is hun het om te doen: boetes ontvangen.
In Nha TRang zelf zijn de hotels vol, maar net iets buiten de stad vinden we een hotel tussen de villa's. De eerste villawijk die we tegen komen met grote koloniale drieverdieping tellende huizen. Het hotel heet the Paragon hotel en staat er pas vijf maanden. Een lieve receptioniste begeleid ons naar de kamers en legt onderwijl uit waar we morgen kunnen ontbijten, waar het zwembad is en dat er allerlei excursie te boeken zijn. We krijgen nette kamers weer vlakbij elkaar op dezelfde verdieping. We gaan maar weer eens eten! Cong brengt ons bij een restaurant aan zee waar het redelijk eten is. Morgen gaan we met de kabelbaan mee naar de overkant.