Voorbereidingen vertrek - Reisverslag uit Chaam, Nederland van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Voorbereidingen vertrek - Reisverslag uit Chaam, Nederland van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen vertrek

Door: BeijsterveldtVietnam

Blijf op de hoogte en volg Aly

17 Augustus 2011 | Nederland, Chaam

Dag 19 (woensdag 3 augustus)

We ontbijten in een andere ruimte dan gisterenochtend omdat er niet zoveel ontbijters zijn. Op ons gemakje gegeten en daarna definitief de koffers ingepakt. Om 11.00 uur komt de oom van Thanh ons halen en brengt ons naar opa en oma. Daar worden onze koffers nog volgeladen met pakken koffie, zakken pinda’s, snoepjes, stekkertjes, toetsenbord en een computer voor de vader van Thanh. Het past allemaal verdeeld over 5 koffers en nu maar hopen dat we het in Nederland door de douane krijgen. We nemen afscheid van opa, oma en de oudste neef en vertrekken richting een water pretpark in Saigon. Oom en tante en hun jongste zoon gaan ook mee. Onderweg stoppen we bij een grote hal waar allerlei kraampjes staan. Bij een ervan verkopen ze heerlijke pannenkoekjes en ‘Hemaworstjes’ op een stokje. We kregen er niet genoeg van
Het pretpark blijkt een gigantisch themapark er is teveel om in een paar uur te bekijken. Alleen de jongste neef gaat mee naar binnen, oom en tante gaan een middagdutje houden. We gaan bij de krokodillen kijken het zijn er wel honderden. Thanh, Anouk en Myra kopen een hengel met daaraan een stuk vlees gebonden aan een sterke draad. Deze houden ze boven de koppen van de beesten en wie het eerst hapt heeft hem. Bij die van Myra hebben ze wel de meeste moeite er komen er drie aan te pas de laatste krijgt hem eraf. Het is warm we zoeken verkoeling in het Neptunes zwembad. Om 5 uur sluit het bad en gaan we eten in de stad. We arriveren ruim op tijd bij het vliegveld om half 8 checken we al in. We blijven nog even voor de douane check wachten zodat we de tijd hebben om afscheid te nemen van Thanh. Van oom, tante en neef moesten we buiten al afscheid nemen eigenlijk mogen alleen mensen met vliegtickets naar binnen, maar Thanh ging gewoon mee naar binnen. We nemen tenslotte afscheid en gaan door de douane. Alles verloopt prima en om23.15 vertrekt het vliegtuig en.................