Dag 12 zondag 9 augustus 2015 Provo - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Dag 12 zondag 9 augustus 2015 Provo - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Dag 12 zondag 9 augustus 2015 Provo

Door: Aly

Blijf op de hoogte en volg Aly

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Provo

We kunnen tot half 10 ontbijten. Wij zorgen dat we om 09.15 uur beneden zijn. We zijn de leste die de ontbijt corner binnen gaan behalve Anouk die komt 10 minuutjes later. De tv staat aan ( politiek ´gevecht´ tussen de republikeinen met name Donald Trump). Je kan er kiezen uit cornflakes, wafels bakken, brood (roosteren), muffins, scrumble eggs, spek, yoghurt (maar die wordt niet bijgevuld), banaan, appels, koffie , thee, jus en melk. Het bestek en borden zijn van plastic als je niet oppast snij je door je bord heen. Een paar minuten voor half 10 gaat de tv uit (gelukkig). Het beslag wordt weggehaald, geen cornflakes, brood ed. meer. Anouk kan niet meer ontbijten. Ze willen ons weg hebben.
In restaurants is dat ook wel een beetje. Als je klaar bent (bij ons zijn de borden nog niet eens half leeg) komen ze met de rekening aan zetten. Ze zeggen er wel bij dat we niet hoeven te haasten, maar dat weten we niet zeker

We willen gaan zwemmen in het Utah lake state park (39km lang). We betalen $2, voor de entrance. We lopen langs de haven en zien (volgens mij) pelikanen en een soort Regenwulp. Er staan 3 vlaggenmasten met het logo van de olympische spelen. We komen langs een campground waar een compleet uitgebrand geraamte van een camper of RV nog volledig op een camp plek staat. Koffers en andere attributen liggen er nog bij. Ziet er macaber uit.
Er is nergens een plek om te zwemmen. We besluiten om een stuk om het meer heen te rijden of er ergens anders een plek is waar je wel kan zwemmen zonder dat je een boot nodig hebt. We rijden een half uur en zijn we het meer nog niet eens half rond. We kunnen geen plek vinden.
Dan rijden we terug naar het hotel en zoeken we iets anders. Het idee is om naar het waterpark in de buurt te gaan, gesloten. Thanksgiving point park: mooi park, museum mmmm ook gesloten.
We besluiten naar het Timpanongs cave die is vandaag open en tot kwart voor vier kunnen we nog mee voor een rondleiding volgens internet. Als we daar aankomen kan er nog 1 persoon mee de grot bezoeken. Ze maken geen uitzondering voor ons door er nog 4 extra door te laten. We krijgen het advies om 07.00 uur morgenvroeg terug te komen dan kunnen we kiezen welke tijd we mee willen door de grot. Of we boeken een tijdstip via internet, maar voor morgen kan je niet boeken. Vlakbij is wel een korte wandelroute langs een snel stromend riviertje. Langs de route vind je bomen waarbij sommige takken bruine bladeren hebben en omwikkeld met spinnenrage. Heel apart. Lekker pootje baden in de rivier genieten van het ijskoude water. Op veel plaatsen in het bos zijn picknick areas ingericht. Het is hier ook weer prachtig

De vrachtwagens met hun mooie neuzen rijden vaak op een meer baanseweg weg gewoon op de linkerbaan je moet ze dan rechts inhalen. Er zitten letterlijke en figuurlijk monstertrucks tussen met scherpe uitsteeksels aan de wieldoppen. Langs de snelwegen staan enorme borden met reclameboodschappen van health care tot fastfood en van auto´s tot Universiteiten. De gebouwen die in aanbouw zijn lijken een basis van bordkarton te hebben en wat er daarna komt heb ik nog niet kunnen ontdekken.