Dag 10 vrijdag 7 augustus 2015 Panguitch - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Dag 10 vrijdag 7 augustus 2015 Panguitch - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Dag 10 vrijdag 7 augustus 2015 Panguitch

Door: Aly

Blijf op de hoogte en volg Aly

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Panguitch

Vandaag een regenachtige dag. We kunnen niet buiten ontbijten en binnen is niet genoeg zitplaatsen om te eten. We besluiten om in Panguitch te ontbijten. We kiezen voor Original Kenny Rays. Van buiten ziet het er niet maar van binnen is het leuk aangekleed.
We gaan terug naar Bryce Canyon National Park (29 km). We rijden nu de routes die we de vorige keer nog niet gedaan hebben. Toen we de eerste keer Bryce bezochten kochten we een kaartje en dat is 7 dagen geldig dus gaan we gratis naar binnen. Telkens als wij uitstappen om naar het mooie uitzicht te gaan kijken is het droog (Sunset en surise point). Met de mist tussen de bergen is ook heel mooi. Op de terugweg eten we in een restaurant.
Je kunt kiezen tussen een restaurant waar je aan tafel wordt bediend of voor fastfood gelegenheid. Fastfood is overal en restaurants moet je echt zoeken.
Dit restaurant ziet er leuk uit. Met allemaal wilde westen attributen. In de hal hangt een poster met de meest gezochte boeven uit de Outlaw (een vogelvrij verklaarde misdadiger, verwijzend naar het Wilde Westen) Country Wild Bunch (Utah, Idaho, Montana, Wyoming, Colorado, New Mexico, Arizona, Nevada, Colorado). Butch Cassidy is in de outlaw country de bekendste.

Bron Wiki: Butch Cassidy werd in 1866 in Utah geboren als Robert Leroy Parker, een zoon van Mormoonse ouders. Eenmaal volwassen sloot Parker zich aan bij de bende van paarden- en veedief Mike Cassidy. Later nam Parker de naam van zijn voorbeeld Cassidy aan. Zijn bijnaam 'Butch' dankte hij vermoedelijk aan de voorliefde voor zijn geweer dat hij Butch noemde. Nadat Butch was opgepakt en een gevangenisstraf had uitgezeten vormde hij zijn eigen bende, met daarin onder andere Kid Curry en Sundance Kid. Hun specialiteit was het overvallen van banken en treinen, waarbij ze zo weinig mogelijk geweld gebruikten.
Film: Butch Cassidy (Paul Newman) and the Sundance Kid (Robert Redford ) 1969

We eten ´s avonds in een Indisch restaurant in Panguitch
De laatste nacht in de tent. De dames gaan bij elkaar liggen in de hoop op een warme nacht.