Dag 9, donderdag 6 augustus 2015 Panguitch - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Dag 9, donderdag 6 augustus 2015 Panguitch - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Dag 9, donderdag 6 augustus 2015 Panguitch

Door: Aly

Blijf op de hoogte en volg Aly

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Panguitch

Vandaag gaan we naar Zion National Park de weg er doorheen is 12 km lang.
De zittende president mag aan een National Monument (bijv. Cedar Breaks National monument) een naam geven en een national state park beslist het gouvernement over.
We rijden van bovenaf het park binnen en rijden naar beneden steeds dieper een kloof in. Langs de kant van de weg zien we een aantal steenbokken (denken we). Zion heeft de langste trails van de wereld. We gaan door een donker tunnel deze heeft enkele uitsparingen waar licht door komt. Daar mag je natuurlijk niet stoppen maar je hebt er wel een mooi uitzicht.
Een deel van het park mogen we alleen bezichtigen met een shuttle bus. Via een speaker in de bus krijgen we informatie over Zion. De stroming van de rivier is in de loop van de jaren veranderd doordat er een rotsblok op stuk gevallen is en de rivier een andere route moet nemen. Hier lopen ook veel eekhoorntjes rond, maar zijn niet schattig ze bijten. De steile rotswanden zijn zeer geschikt voor klimmers en bestaat de kans dat je klimmers in actie ziet (niet gezien). Ook leeft hier de Zion Condor, ook niet gezien.
We rijden met de bus de route tot aan de laatste halte, Temple of Sinawava en bekijken daar het uitzicht. Dan nemen we de volgende bus terug naar de halte, Zion Lodge waar je kunt eten. We passeren de Weeping Rock. Volgens de speaker vormen de druppels uit de rots een hangende tuin. Na het eten steken we de straat over en lopen de Emerald Pool Trail route (1,2 mijl / 1,93 km) naar een waterval. Op de foto op een bord, aan het begin van de route is het een hele brede waterval maar als wij er zijn zijn er maar twee kleine stroompjes. Langs het hele pad zou je achter de waterval kunnen lopen dat was wel lekker verfrissend geweest want het is een warme dag. Een snel stromende rivier bied uitkomst. Op de terugweg hebben we buschauffeur Tim. Hij vermaakt de passagiers met het vertellen van flauwe moppen. Op de terugweg in de auto zien we nog een aantal steenbokken

Voor het eten gaan Anouk en ik nog een rondje lopen. Milou maakt intussen de pasta klaar. We hebben lekker gegeten