Dag 7, dinsdag 4 augustus 2015 Panguitch - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Dag 7, dinsdag 4 augustus 2015 Panguitch - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Aly Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Dag 7, dinsdag 4 augustus 2015 Panguitch

Door: Aly

Blijf op de hoogte en volg Aly

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Panguitch

Ontbijt klaarmaken valt niet mee. We hebben maar één pit ter beschikking de andere doet het niet. Tegelijk eieren bakken en brood roosteren (wel twee verschillende pannen gebruikt ) is niet handig.
Rondom de tent is er geen zon en omdat het koud was vannacht ( 10 gr.) willen we lekker opwarmen. Aan de overkant van het pad waar onze tent aan staat staat een tafel waar we ontbijten. Thee en koffie halen we in het winkeltje.
We willen na het eten door spelonken gaan wandelen. Ziet er heel mooi uit op de folders.

Onderweg zien we op onze weghelft iets donkers in de verte. Als we dichterbij komen staat daar een verkeersregelaar met een groot stopbord. Wij stoppen op zijn aanwijzingen. We moeten een minuut of tien wachten als we in de verte op de ander weghelft een rij auto´s zien aankomen met voorop een pick-up met waarschuwingslichten aan. Deze stopt vlak voor onze auto en de andere vervolgen hun weg. Intussen is verkeersregelaar vervangen door een vrouw die het bord overneemt en rustig een slok van haar cola drinkt. De auto keert en wij mogen hem nu volgen achterop de pick-up hangt een bord, ´Pilot car follow me´. Ze zijn delen van de weg aan het repareren. De pick-up gaat aan het einde van de wegafzetting naar de andere weghelft en stopt bij een in de rij stilstaande auto´s en wij mogen gewoon doorrijden. Wat een job. In Nederland zetten ze stoplichten in. Zo kan het ook.

Bij het informatie centrum raden ze het af daarheen te rijden met een gewone auto ivm slecht wegdek. We krijgen de tip om naar Kodachrome Basin State park te gaan. Het is hier niet zo toeristisch wij bewandelen dan ook als enige het pad. De route begint in een diepe kloof met machtige grote gladde rotsen met grote inhammen deze hebben een diepe rode kleur. Daarna gaat het pad naar boven en klimmen we uit de kloof en kunnen we de kloof van bovenaf bekijken. Het pad brengt ons verder over grote rotsen klimmend en naar smalle doodlopende paden waar je zo de diepte in kijkt. Weer heel anders dan Bryce Canyons met de uitgesleten rotsen Het is bijzonder als je alleen met je gezinnetje zo´n mooi schouwspel mag aanschouwen.

Daarna zijn we boodschappen gaan doen in Tropic. Daar zagen we twee ´echte´ cowgirls in de winkel.
In Panguitch heeft Ludy nog bier gekocht. Alcohol is in Utah niet makkelijk te verkrijgen. Dit is vaak alleen in speciale winkels en soms bij een restaurant verkrijgbaar, maar dan met een laag alcohol percentage. Nog even hardlopen voor het eten. Vandaag eten we geen vlees maar fruit, mais en crackers. Smaakt ook lekker.

Wordt vervolgd